/ Allmänt /

Länge sedan sist

Hej!
 
Har haft bakterier i mitt urin under en tid, har nu gått på någon slags antibiotika mot det då min vanliga inte hjälpte.
I tisdags var jag i Lund  och hade andningsgympa och lämnade även nytt urin prov så får hoppas på att det har försvunnit!
Jag hade även gått upp lite i vikt så nu har jag tagit igen allt från influensan + lite till !
 
Tankarna kring transplantations listan har lagt sig lite nu och är inte lika på hugget som i början.
Fast även om jag egentligen inte vill något annat än att få ett par friska lungor så känner jag mig ändå inte riktigt redo för ett samtal utav kordinatorerna..
 
Skulle vilja säga att jag har en viss rädsla för det hela, mer än vad jag hade förut.
Men samtidigt försöker jag lugna mig med tanken att det faktiskt är den ända lösningen i slutändan.
 
 
Jag har svårt att se mig själv som väldigt sjuk trots med mina värden och hur jag mår.
Så visa dagar då det är som värst slå mig tanken ofta om hur sjuk jag faktiskt är, vad som faktiskt händer och hur situationen ser ut.
 
Jag är stolt över hur bra jag klarar av skolan TROTS 46 % frånvaro under bara åk 9.
Hur bra jag klarar av att hålla min vikt trots all skit som kommer i vägen.
Min syn på livet, att inget är omöjligt men att inte ta något förgivet och vara tacksam för det man har.
 
Om en månad fyller jag 16.
Det betyder att jag har varit ihop med min CF i hela 16 år.
Vi har haft riktigt tuffa stunder då vi nästan har lämnat varandra, vi har bråkat och slåtts, gått in i våra jobbiga perioder men också haft underbara stunder, vi har kämpat oss tillbaka tillsammans, upplevt minnen för livet och givit varandra tro hopp och kärlek  under tuffa perioder.
 
Hur jobbig CF:en än kan vara så kommer vi leva vårt liv tills den dagen jag lämnar jorden.
Så man får göra det bästa utav tiden för att det ska gå lättare.
 
Under helgen ska jag försöka lägga så mycket tid som möjligt för att plugga på samhällskunskapen då jag känner att de är något jag verkligen kan få bra betyg i !
Jag både tycker de är lättare än andra ämnen och intressant eftersom de är något man har nytta av hela livet ..
 
Hoppas alla ni där ute har de så bra det bara går !
 
/slemkärlek ♥
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / Matilda Blomqvist:

Vad fint skrivet detta var! Tycker att din blogg är jättebra och det är roligt att du orkar hålla uppe den och dela med dig av ditt liv! :)