/ Allmänt /

Det blev ett litet hål..

Hej !
Jo igår (tisdag) så skulle jag ju då genomgå delar utav min 3 månaderskontroll vilket bland annat är en bronkoskopi.
En bronskoskopi är när man går ner och tar odlingar i lungorna och bland annat tar en liten bit utav lungan ..
 
Sövningen gick bra och det var inga konstigheter alls.
När jag vaknade efter ca 1 timme så var jag ju allmänt grogg men hade även ont i höger lunga.
Så dom bestämde att röntgen skulle tas tidigare än planerat.
Under dom 2 timmarna innan det var dax för röntgen så hann jag bli väldigt fnittrig efter själva sövningen och jag skrattade åt exakt ALLT! det höll i sig ett bra tag också! 
Kan ärligt säga att jag hellre tagit lite utav det jag fick igår, när jag blev transplanterad. För då var jag allmänt less och nere i  flera dagar efter jag vaknat !  
Iallafall, röntgen visade att där var ett håll i lungan där det hade läkt in luft, kan tydligtn hända..
Så jag fick bli kvar och få ett drän in i min högra sida under bröstet.
Mindre kul kan jag ju säga, det gör förjävla ont.
Var även vaken när dom satte in det vilket jag kan tycka nu i efterhand är lite  coolt men just där och då var jag verkligen inte så glad över det.
Dränet skulle sitta i tills idag men efter dagens röntgen så visade det sig att det fortfarande är lite luft kvar så dom vill ha kvar mig ytterligare ett dygn..
Har inga problem med att vara här men det där dränet gör ont.
och jag vill inte ta något annat än panodil, morfin är inget jag vill börja knappra.
Så jag får stå ut.
Hoppas det fixat sig till imorgon så jag får bli av med dränet igen!
Inte nog med att det gör ont, jag blir ju bunden till vägen i rummet också så är fast här framöver !;)



#1 / / Carola :

Hej Ida !
Vet precis hur det är med pneumothorax. Vet att det gjorde hemskt ont av själva pneumothoraxen, men inte av slangen in. Kommer ihåg att det var så jobbigt att förflytta sig. Vet inte hur det är nu, men då satt själva "sugen" fast på en kärra. Hoppas i alla fall, att det vänder fort. Tänker på dig. Hälsningar Carola