/ Allmänt /

Maj

 
 
Hej på er där ute !
Lite mer än en månad sen jag skrev nu och min spontana tanke är att det inte har hänt ett skit under tiden, men när jag tänker efter så har det hänt en del ändå ;)
 
Bronkoskopin jag skrev om gick bra, inget hål i lungan den gången !
Prov svaren visade heller inget speciellt vilket klart är skönt men samtidigt lite jobbigt eftersom jag faktiskt inte har mått som proverna påstår ..
 
Jag har cyklat en hel del bland annat 9 km med min vän vilket kändes så himla bra efteråt :')
Vi hade bestämt att när hon kom hem från skolan så skulle vi ta en runda upp till golf bannan  och in i byn sen hem till mig igen på landet ( inte för att de säger er något haha ) men när vi väl skulle cykla så sa jag att jag inte riktigt orkade cykla den rundan som är ca 6-7 km ..
Så vi bestämde oss för att cykla rund FINDUS istället, livet som bjuvs'ing ;)
Haha fast så blev det ju inte till sist för när jag kom hem så hade vi cyklat in i byn och runt lite där innan vi tog rundan runt FINDUS ;)
Så en nöjd och glad Ida kom hem och såg att hon cyklat 9 km, jag som egentligen inte orkade 7 km ;)
Där se man vilket skillnad det faktiskt är för det hade jag verkligen inte klarat av för 6 månader sedan..
 
 
Sen har jag även varit och träffat min "gamla" sjukgymnast", alltså min cf sjukgymnast..
För jag känner att jag inte riktigt har kommit igång riktigt, varje gång jag börjat bygga upp mig igen så rivs jag ner utav något och nu sist var det öroninflammationen.
Så vi ska träffas några gånger för hon vet ju vad jag klara av och kan alltså pressa mig på ett lite annat sätt en någon jag inte känner :)
Trots att hon plågat mig många gånger så återgår jag till henne ;)
Nej men allvarligt talat så känns det faktiskt sorligt, har ändå haft henne sedan jag var 4 år..
och i början hatade jag henne, hon hade svårt att få mitt förtroende, vi hade inte världens bästa start kan man säga haha !
Men sen hände där något och kan inte beskriva nog med ord över hur tacksam jag faktiskt är att ha haft just henne!
Alla tankar  jag bollat med henne under tiden på väntelistan och alla skratt vi delat under åren..
Om man kan ha en bästa vän inom sjukhus personalen så är hon helt klart min !
 
 
Min bror drog till Cypern en vecka med sin familj - den yngsta, lilla Jamie ♥
Så jag passade deras hus och hund medans Jamie fick bo hemma hos oss !
Kan ju säga att den hunden är lika go som pain in tha ass.
Hon va så mysig men sen blev hon en lite jävel  ;)
Sen kan ju säga att har inte gått så mycket på länge som jag fick göra den veckan..
Men det måste har gjort nytta för igår sa mamma att min rumpa/lår hade blivit  bättre, har lagt på mig många kg för fort så hade lite seluitter där men nu är dom väck ;)
Var även och hälsade på min grundskola när jag ändå bodde i lilla Billesholm.
Kände riktigt konstigt för att 1. dom kände inte igen mig 2. hade ju ingen klass att gå till ;) 3. blev erbjuden skolmat men kunde inte äta eftersom jag inte ska äta bufe osv..
Men som sagt älskar jag den skolan oavsett vad, och alla lärare.
När man sitter och pratar med en lärare som säger " ja när det blev sommarlov tänkte man lite extra och undrade ifall man skulle få se dig till hösten igen.." då blir man ledsen men samtidigt glad ?
För då vet man att man har betytt något och satt ett lite spår efter sig samtidigt som jag kände precis lika dant varje sommarlov där i slutet..
 
 
Men absolut bäst denna månaden är nog att jag fått börja skolan igen !!
Som jag har längtat, sjukt.
Trodde det skulle bli lite stelt eftersom jag varit borta så länge, är vann vid att när jag kommit tillbaka efter en längre sjukhusvistelse så har alla alltid hittat varandra och så har jag fått flytta in i mängden och försöka flytta med ..
Men min klass är för underbar, faktiskt.
Kom tillbaka till ett kram kallas och kom in i gruppen direkt :')
Nu är de mindre än 3 veckor kvar och jag ska föröka beta av så mycket det går innan sommarlovet men det borde inte vara några problem, är ju vann.
 
Idag ska vi hem till min bror för hans tjej Jenny fyller 25 år idag, vilken gamling ;)
Maj månad  är det Jenny, min bror Emil och min syster Ronja som fyller år och det är inom loppet på en vecka ;)
 
Snart gått  6 månader ..
 
/ slemkärlek ♥