/ Allmänt /

då och nu

 
 
För 1 år sedan så firade jag midsommar på sjukhuset, vilket jag egentligen alltid har lyckats göra ..
Men med tanke på vad som hände samma år så blir det midsommarfirandet något som jag tänker extra på.
 
På BUS i Lund så ordnar alltid lekterapin "fest" när det är speciella högtider och midsommar är en utav dom !
Det blir alltid kransbindning, sån och dans runt midsommarstången och det slår aldrig fel på att dom har jordgubbar, glass och jordgubbstårta !
 
Men förra året hade jag ca 40 graders feber men man MISSAR inte midsommarfirandet, aldrig.
Så jag va glatt med, sen att jag somnade direkt jag la huvudet på kudden och vaknade upp ännu dåligare är ju en annan femma ..
 
Men jag var hemkommen till den riktiga midsommar och jag vet hur ledsen jag blev där ett tag..
Min bror och hans familj skulle komma till oss och äta, som tur var så var det fint väder !
Och jag som aldrig brukar använda klänning kände för att det var dags.
Men jag fick snabbt springa in igen och byta om till joggingbyxor och tjocktröja ..
Jag blev så otroligt trött och ledsen på att inte ens kunna ha en jävla klänning på mig för att kroppen värkte och frös utav den ständiga febern jag hela tiden hade..
 
 
Sen en sak som slog mig igår när jag kollade nyheterna på kvällen var att midsommar är en utav dom mest olycksdrabbade tiderna i trafiken.
Och hur sjukt det än låter men faktiskt är helt normalt när man är i den situationen , jag satt innerligt hela midsommar helgen och hoppades på ett samtal.
Lite mer en alla andra dagar för då var ju oddsen lite större..
Det känns hemskt att tänka så men det går inte at undgå.
Det var ju inte själva faktumet att någon skulle missta livet som jag satt och hoppades på, utan att jag skulle få tillbaka mitt.
 
 
Nu 1 år senare så ska jag fira större delen utav midsommar på jobb, på mitt älskade sommarjobb.
Det är just därför jag tänker extra dessa tillfällen för det är då jag själv kan reflektera över då och nu, skillnader och likheter.
 
 
 
Hoppas ni alla där ute får en fin midsommar och äter myyyyycket sill, för det ska jag ;)
 
 
 
 
 
En klen och febrig Ida.