/ Allmänt /

17 år, mega öroninflamation och ny bronkoskopi

Hej på er !
Vad har hänt sedan senast?
Den 24/3 var jag på hockey med min vän Ellinore och innan matchen så bjöd hon mig på jensens boefhuse dock slutade det mindre trevligt ..
När Ellinore skulle var på toaletten så fick jag 2 koppar kaffe över mig, servitrisen skulle servera dom två som satt sidan om oss och då råkade det gå lite snett och arg blev jag.
Men efter att ha visat mitt missnöje  så fixade dom så att min tröja torkade (fråga inte hur) och min mat + Ellinores efterrätt drogs av på notan!
Jag som själv går restauranglinjen vet hur lätt det är att det går snett så egentligen brydde jag mig inte så mycket, men servitrisen var så nonchalant därav blev jag arg!
Vi hade i alla fall väldigt trevligt och matchen slutade 3-1 till malmöredhawk, så glad att jag har Ellinore som vän för hon har funnits där hela tiden.
Vi har inte alltid varit dom närmsta men hon har funnits där när jag behövt henne  och jag likaså, det är för mig en riktigt vän.
Den 27/3 fyllde jag 17 år!
För 6 år sedan dog min morbror i cancer på min födelsedag och man skulle kunna säga att den sidan utav släkten dog med honom..
Men i år för första gången på väldigt länge som vi var alla igen, vilket var väldigt uppskattat men kändes samtidigt väldigt konstigt.
 
Den 30//3 var de kalas för min brors son som blev 2 den 25, går inte att beskriva  min kärlek till min brors två barn..
Dom är som en böld i röven men kan inte låta bli att älska dom ändå ;)
 
Sen där åkte jag också på en väldigt mysig öroninflamation efter en tids förkylning, fast nej mysig var den dock inte.
Efter att ha varit på vårdcentralen så fick jag någon kortison salva till örat och efter 3 dagar blev det bättre, men det var också 3 dagar utan sömn..
 
Slemmig är jag också, ganska mycket faktiskt.
Men det kommer upp så vi får se vad dom säger på sjukhuset i veckan.
 
Den 1/4 var jag på möte i skolan.
Det gick  väl helt okej..
Dom ska försöka göra ett schema anpassat för mig i 2.an så att jag kan komma ifatt, för jag sa att jag verkligen inte vill gå om.
Dom ville ju självklart att jag skulle  gå om för det är ju enklaste sättet, men varför göra det enkelt när man kan göra det svårt ?;)
Nej men grejen är den, utan att döma någon ålder ..
Men jag vill verkligen inte gå med dom som är året yngre än min vilket i detta fallet blir 99.orna.
För jag har hela tiden varit "yngre" kroppsligt men verkligen inte i hjärnan.
Jag känner att jag är förre dom flesta i min ålder också och jag tror det är pga min erfarenhet med sjukdomen osv, för jag har inte samma tankesätt som många andra i min ålder eller yngre.
Dom är väldigt omogna eller normala och jag är väldigt vuxen eller också onormal ?;)
Det är svårt att förklara och jag tycker det låter så dumt när jag säger det men det är så jag känner.
Det ser i alla fall ut att ha löst sig med skolan och doktorn har sagt jag får gå tillbaka efter 6 månader vilket blir i maj, då ska jag följa med klassen och göra det dom gör med bara några veckor kvar till skolavslutningen!
 
i torsdags 2/4 så var det sista matchen för malmöredhawks och den spelades i Leksand, jag satt självklar fast vid tvn ;) 
OCH DOM VANN!
Nästa år blir det SHL  spel för dom och jag har redan nu bestämt mig att jag ska köpa säsongskort för hockey är väldigt kul.
Kanske var min donator hockey fan ?;)
För det är inte förrän efter min transplantation som jag började gilla hockey hehe ;)
 
På tisdag 7/4 är det ny bronkoskopi och dom sa till mamma att jag är den enda passienten den dagen, kanske var jag för jobbig sist hahah.
Nej men jag hoppas på det bästa och att där förhoppningsvis inte har blivit något värre med den lilla avstöttning som var där sist!
Men tyvärr tror jag det motsatta med tanke på hur jag mår.
Men vi får helt enkelt vänta och se!
 
Glad påsk på er !