/ Allmänt /

Dagarna går och kylan börjar komma.

Hej!
Ett tag sen sist, har inte haft något att skriva om direkt då dagarna ser likadana ut.
Jag går upp och gör alla måsten, taxin kommer och kör mig till skolan, jag tar mig igenom skoldagarna tills taxin sen kommer för att köra mig hem igen, jag äter gör ytterligare måsten och sen dags att sova.
Kan i alla fall säga att jag är jätte nöjd med mitt val utav gymnasie linje, gillar skolan och trivs i klassen!
 
Det snurrar runt en massa förkylningar och jag har blivit träffad, kunde lätt varit utan den känner jag..
Ännu med slem, hosta och snor är inte precis de en CF:are önskar sig, eller har jag fel ?;)
 
På måndag ska jag till sjukhuset och träffa min transplantations doktor för 6 månaders samtalet.
självklart även det vanliga med att träffa sjukgymnasten och min ordinarie läkare men att träffa transplantations doktorn känns alltid mer allvarligare på något viss.
Får se hur det går, men det går säkert bra.
 
På svenskan så jobbar vi med retorik ( konsten att tala) och ska då få göra ett muntligt arbete och vi får välja fritt vad vi ska prata om men ämnet ska vara något som är "det viktigaste för mig".
Tänkte prata om organdonation då det känns som ett viktigt ämne för mig.
Jag har egentligen inga problem att prata inför personer men tycker ändå det är jobbigt på något sätt och organdonation är ändå något som är rätt så personligt för mig så hoppas bara jag inte bli känslig eller något..
Men det blir säkert bra, förhoppningsvis får jag väl någon till att förstå vikten utav organdonatorer och kanske någon till och med vill säga JA till organdonation?
 
Haha jo förresten så skrev jag en status på Facebook för ett tag sen..
Om man räknar ihop alla dom minuter jag tillbringar på toan så skulle det nog bli år..
Men det är en del utav CF livet så att säga!
 
/ slemkärlek ♥