/ Allmänt /

Ojsan hoppsan

Hej!
 
Hur är det med er ?
Själv har jag en hel del slem, fått mina konstiga utslag , haft  extrem huvudvärk, magen har varit väldigt svullen och är väldigt väldigt trött !
 
Som många utav er med CF redan vet så har vi ju inte alltid det så lätt med ämnesomsättningen.
Visa har mer problem än andra med att hålla eller gå upp i vikt och jag är en utav dom som alltid har haft svårt med den biten.
 
Därför blev jag rätt så chokad när jag här om dagen  för första gången fick min mens..
Jag har det senaste åren fått höra att jag måste gå upp tillräckligt mycket i vikt så att min pubertet och därmed skulle mensen komma. 
Så om jag då tolkat det hela rätt så måste jag ju kommit upp i "min" vikt nu eftersom min mens kommit ?
Vikten har alltid varit något som det alltid tjatats om förutom nu det senaste året när vi sa till att dom får sluta tjata för det leder ingen vart.
Det har ju faktiskt resulterat till mer mat lust och viktuppgång för min del..
 
Hur konstigt det än kan låta så är jag glad över att ha fått mens!
Jag är hungrig HELA tiden trots den slem mängd jag har just nu, jag är mega trött så sover en hel del vilket jag behöver, sen är de ju lite speciellt också då jag fyller 16 om lite mer än 2 veckor   och det "normala" är att få sin mens mellan 10-16 år ;)
 
Imorgon ska jag till Lund på vanligt återbesök så mamma hämtar mig i skolan.
 
/slemkärlek ♥