/ Allmänt /

Diggelo diggeleeeeeej

Hej!
 
Livet rullar på, slemmet forsar, vikten håller sig och samtalet väntas fortfarande.
 
Jag har för första gången läst ut en bok på över 300 sidor och jag hatar att läsa!
Men boken var så bra att det inte gick att sluta så ett tips från mig till er ät att läsa " förr eller senare exploderar jag" för jag och väldigt många andra världen tycker om den så den är lätt värd en chans!
Imorgon ska jag se filmen med två andra tjejer på bio och jag tror jag kommer gråta mig igenom den..
 
 
Snart ska jag och familjen, eller ja nästan hela familjen åka och kolla på Diggelo i Landskrona.
Jag har fått biljetter från minstoradag vilket jag verklig uppskattar, alltid kul att hitta på något och musik är något jag verkligen gillar.
För övrig tycker jag att minstoradag är en underbar stiftelse som skänker så många sjuka barn lycka i deras vardag, för lycka är  det som gör att man orkar fortsätta.
 
Min syster flydde landet med min brors tjej och hennes familj för att tillbringa några dagar på Lalandia.
Det är inte ofta vi är ifrån varandra i flera dagar förutom om jag ska läggas in eller det är något läger, men när vi väl är det så inser man hur mycket man saknar henne.
Den otroligt jobbiga varelsen jag många gånger skulle kunna sälja på blocket för hon går mig på nerverna, hon tar mina kläder, äter upp mitt godis och tar sitter på toan när jag är som mest skitnödig.
Men trots det så är hon också den som kan få mig att skratta långt in på kvällen, hjälper mig 24/7, lånar ut sina kläder när jag vill låna eller försöker hjälpa mig med den där läxan jag inte orkar göra.
Utan henne skulle allt vara så mycket tråkigare, jag skulle inte haft någon att retas med, inte haft någon att kalla på när toa papperet är slut eller spruta vatten på när man själv är för feg för att ha riktigt vatten krig.
Hon är min syster och jag älskar henne till månen och tillbaka!
(men eftersom jag är storasyster så kan det vara rätt svårt att erkänna det när man är sur på henne för att hon tar ens favoritkläder och är bättre i skolan än jag var i den åldern.)
 
 
Nu har det gått 2 veckor utav sommarlovet och jag har fortfarande inte badat men nu när min iv kur är slut hoppas jag på riktigt sommar väder!
På onsdag får jag veta om jag kommit in på gymnasiet jag sökt till, spännande.