/ Allmänt /

10 år efter står jag här vilsen och förväntansfull

Hej!
 
Jag har fortfarande svårt att riktigt förstå det, jag har gått ut grundskolan ?
Förstår ni hur sjukt det är ?
Efter 10 år så är det över.
Jag lämnar skolan som alltid ställt upp både när det gäller min sjukdom, mitt bästa och mina studier!
Alla vänner man fått och lika många man mist under dessa 10 år, det är svårt att ta in..
 
9:an har varit väldigt jobbig, det har varit mycket frånvaro, jag har varit mycket sjuk och hamnat back i många ämnen.
Men med alla dessa underbara lärare så har jag fixat det och gick igår ut grundskolan men betyg i alla ämnen och har nu behörighet att börja gymnasiet!
För utan lärarna har jag aldrig klarat det hela.
 
Som jag skrivit tidigare så byte jag ju klass i höstas vilket jag både är glad för men också ångrar något enormt.
För nu när man kollar igenom alla gamla bilder från olika dagar och läger med min gamla klass så kommer alla underbara minnen och jag gråter för vi har haft så enormt roligt tillsammans!
Så jag känner mig hemma i båda 9:orna som gick ut detta året, för jag har tillhört båda två.
 
Denna veckan har jag haft en underbar bal följt av efterfest som jag inte stannade så länge på för det var skola dagen efter, kan ju även tilläga att jag flitigt tackade NEJ till spriten då jag för det första inte ser någon mening med att supa sig full men också för att jag vet att jag väntar på ett livsavgörande samtal som kan ringa närsomhelst och då kan jag ha alkohol i kroppen.
En skolavslutning där jag höll tal då jag varit årets elevråds ordförande, jag fick rektorernas stipendium  för att jag genom åren kämpat på med skolan flitigt trots min sjukdom som kämpat emot mig och alltid varit glad och omtänksam, fält mängder med tårar och haft en trevlig kväll med gott folk.
 
Jag är så otroligt taggad över gymnasiet men samtidigt bor det en klump inom mig som vet om att jag kanske inte kommer orka, min nya klass kanske inte kommer ha förståelse för mina behov, dom kanske hinner ringa innan hösten eller ringer mitt i starten på gymnasiet.
Kanske samtalet inte hinner komma och det blir försent..
Tror det är en utav orsakerna till att jag varit väldigt känslig denna veckan bara jag tänkt på tanken utav jag slutar 9:an.
 
 
Men nu har jag ett långt sommarlov framför mig och jag hoppas på att febern också tar semester..
 
GRUNDSKOLAN - CHECK
 
 
 
 
 
 
#1 / / lena:

Hej stort grattis till dig hoppas du får ett bra sommar lov hur mår du i din cf ?? Jag har själv cf är 30 år men nu är jag sjukpanskonär efter att mina lugnor inte mår bra :( men jag är glad att jag ska bli bättre i dom och njuta av mina två fina tjejer ;) ♥ ha enbra sommar nu får gärna lässa min blogg och länka sen vidare om du vill ;) kram Lena

Svar: Tack så mycket !Jag mår inte så bra i min cf, mina lungor är rätt risiga och jag står på transplantationslistan för nya lungor.
Tråkigt och höra att du inte mår så bra men jag hoppas att det går at bli bättre både för din och dina tjejers skull ! <3
Ska kika in på min blogg :)
Ida Nilsson

#2 / / Carola:

Stort grattis Ida. Bra kämpat !

Svar: Tack så mycket Carola !
Ida Nilsson