/ Allmänt /

Göteborg

 
 
Hej!
Ett tag sen, men har haft fullt upp på olika sätt och vis..
Har bland annat byt klass till min parallell klass.
 
Jo tänkte bara berätta lite kort om Göteborg.
 
Vi gick ju upp rätt tidigt då de är en bit att köra ;)
När vi väl kom fram så gick vi in och upp till CF motagningen.
Där träffade jag Hon som är Göteborgs egna Inger ;)
Kommer inte ihåg namnet men de va CF undersköterskan, fick blåsa ett spiometri och kan ju säga som så att dom gör helt annorlunda jämfört vad jag är vann vid!
I Lund så ska man stå upp, ta djupa andetag och sedan andas ut i munstycket medans i Göteborg skulle man sitta ner och andas in i munstycket och sedan blåsa ut.
Måste ju även till läggas att jag är van vid att blåsa spiometri direkt efter andningsgymnastik, här hade jag ju inte gjort andningsgympa på 4 timmar ;)
Så bara de var en utmaning då jag även var rätt förkyld och allmänt kass.
 
Sen träffa vi då lungdoktorn, pratade i hela 3 timmar men kändes inte alls som så lång tid?
Vi pratade som sagt väldigt mycket  och han visade bilder på mina lungor och förklarade så man förstod!
 
Problemet är att jag får för mycket antibiotika och i längden är de inte bra för mig och kroppen.
Sen även att jag måste gå upp en del i vikt..
 
Vi kom överens om att vid aktivering ska jag börja använda syrgas, jag är inte precis jätte förtjust i detta men kommer ju inte ha något val precis.
 
 
 

Jag har just nu en intravenös kur och är inskriven i 2 veckor, redan varit på sjukhuset en så imorgon blir de andra veckan.
Är hemma nu över helgen då de inte är någon större mening att jag är där utan läkare eller sjukgymnaster.
Så imorgon åker jag ner till Lund igen, ska då även träffa lungläkaren Lennart  och prata om just transplantation.
Inte så mycket mer jag orkar skriva nu, är rätt trött och har varit de hela veckan, ni som är vän med mig på facebook  vet de ju redan ;)
Vi hörs i veckan.
 
 
 
Vill bara säga till er så i vet, denna blogg kommer att uppdateras när jag känner för de.
Inte så att jag kommer ha något  krav på mig själv utan har mest denna blogg för jag känner för de :)
 
 
Fortsätt andas där ute sö hörs vi !♥