/ Allmänt /

De jag förr tyckte va så äckligt har nu blivit verklighet.

Hej !
 
Idag fick jag mig en lite tankeställare i skolan.
Vi hade nämligen biologi och religion (etik och moral).
 
Idag började vi prata om lungorna på biologilektionen, min lärare skulle både prata om de, visa på sån plast kropp och visa filmer på nätet.
Väldigt många andra i klassen tyckte hela grejen va så himla äcklig, syftar mest på filmerna vi såg men även när hon berättade.
 
Vi fick se en film där någon dissekerade gris lungor, normalt sätt skulle jag verkligen inte klara av att kolla på de utan att må illa och hela grejen..
Men jag kollade hela tiden och lyssnade också för den delen.
 
Senare på religionen hade vi vikarie och skulle diskutera "debattera" om olika situationer och prata om dom tre etiska synsätten.
 
Då va där en fråga jag funderade över, kortfattat handelade den om : 
En kille som hete Gustav  då hans mamma varit med om en olycka och blivit helt hjärndöd och där fanns inget hopp, hans mamma hade tidigare sagt att om något sånt här skulle hända så var hennes önskan att han drar ut sladden från respiratorn.
 
De jag tänkte på var att de är så himla lätt att sitta och säga vad man tycker Gustav skulle göra i de läget, men man kan aldrig veta vad man egentligen hade gjort om de va en själv.
 
Första gången de blev snack om lungtransplantation (för 4-5 år sen) så var min åsikt att jag aldrig skulle vilja ha någon annans lungor i min kropp?
Liksom nä de är ju inte mina så varför ska jag ha en helt främmandes äckliga blodiga lungor i min kropp, aldrig!
 
Nu i dags läget har jag inte alls samma syn på saken,  jag ser detta som ända utväggen om jag vill ha en  chans att leva ett längre liv.
 
Lika så när de gällde biologin att om jag inte hade suttit i denna situationen så hade jag nog inte "varit så intresserad" som jag va idag.
 
De är detta som får mig att inse så mycket nytta jag har av sjukdomen ?
Jag kan hata, gråta, skrika, bli deprimerad och må skit tack vare denna äckliga sjukdomen men hade jag inte kunnat se något positivt i den så hade jag ju inte orkat ?
 
 
 
Igår va jag på sjukhuset och gjorde ett av alla moment som ska göras under utredningen, röntgade skelettet!
träffade även min sjukgymnast och diabetes doktorn.
Sen fick jag årets influensavaccin!
 
 
/Slemkärlek ♥
#1 / / Angelica:

<3 <3 <3

Du kommenterade min blogg ang cancer VS cF.

Jag ser att du kämpar otroligt mycket i din cf och jag hoppas verkligen att du kommer att må bättre.

Tänker på dig